sso

On-line výživová poradna

Jelikož s prodejem odšťavňovačů jde ruku v ruce i zdravý životní styl, za ty léta jsme posbírali řadu zkušeností. Rádi vám poradíme, jak upravit životní styl a začít žít zdravěji nebo vám pomůžeme s redukcí váhy. Všechny námi nabízené služby naleznete v ceníku. Pokud máte konkrétní otázky týkající se tohoto tématu, můžete využít zdarma naší výživovou poradnu. Stačí vyplnit kontaktní formulář a brzy můžete očekávat naši odpověď, na kterou budete upozorněni e-mailem.

Dobrý den,
prosím o Váš názor na můj jídelníček, zda obsahuje všechny potřebné živiny a správný poměr bílkovin, tuků a sacharidů..případně co bych měla změnit. Typická snídaně je ovesná nebo pohanková kaše z rostlinného mléka, ořechy, sušené ovoce a semínka.
Oběd: zeleninová polévka, quinoa nebo čočka zapečená se žampiony a zeleninou.
Svačina: šťáva z červené řepy a mrkve nebo ovocný koktejl nebo jogurt s celozrnnými vločkami a sušeným ovocem.
Večeře: celozrnná houska s tvarohovou pomazánkou nebo sardinkami.
Hubnout nechci, vážím 59kg při 170cm výšky, spíš bych ráda nějaké to kilo přibrala.
Moc děkuji za Váš názor.

Dobrý den,

Váš jídelníček je naprosto v pořádku, nutričně je vyvážený a obsahuje všechny potřebné živiny. Pokud chcete přibrat, můžete si dopřát lehčí druhou večeři, zvýšit množství oříšků a semínek nebo sladkého ovoce.

Zuzana Sloupová, DiS.

zobrazit celou odpověď skrýt celou odpověď
Autor: Petra (47)

Dobrý den je mi 20 let. Važím 57 kg a měřím 160 cm. Chtěla bych zhubnout pár kilo. Pracuji jako sanitářka na směnný provoz. Pohybu mám docela dost. Pracuji také na noční směny. Chtěla bych se poradit,co je vhodné jíst k večeři a o nočních směnách. Většinou večeřím celozrné pečivo se zeleninou nebo jogurtem,občas knackebroat se sunkou nebo vařeným vejcem. Také si občas dám teplou večeři (kuřecí maso s rýží nebo bramborem,tunákové rizoto,..). Ještě jsem se ctěla zeptat jak je to s tunákem v konzervě. Zda je vhodný při dietě?Před noční večeřím to samé většinou a během nočních mrkve,jogurty nebo ovoce. Po skončení noční si dám většinou celozrné pečivo a jogurt než jdu spát. Chtěla jsem se zeptat,co je vhodné jíst během nočních a dále k večeři. Jaké potraviny,zda jsou vhodná teplá jídla a co například,zda jsou vhodné knackebroaty k večeři a popřípadě s čím a jaké množství a také zda je vhodné celozrné pečivo k večeři. Četla jsem,že knackebroaty moc vhodné k večeři nejsou. Odpoledne většinou svačím ovoce (jablko,pomeranč,hrušku,kiwi,hroznové víno,grepy,..) Dopoledne si dám většinou ovocný jogurt s banánem.Předem děkuji za odpoved

Dobrý den,

pokud pracujete na směnný provoz, je důležité nehladovět a i během noční služby pravidelně jíst. Klidně si můžete dopřát druhou večeři a po půlnoci si dát ještě svačinu. Další jídlo si dejte než půjdete spát. Vaše složení jídelníčku je v pořádku. Tuňáka si čas od času určitě dopřát můžete, stejně tak i knekebroty. Dbejte i na pravidelný pitný režim, vhodné jsou bylinkové čaje, nesycená voda nebo čerstvé ovocné a zeleninové šťávy.

Zuzana Sloupová, DiS.

zobrazit celou odpověď skrýt celou odpověď
Autor: Michaela (20)

Dobrý den,
potřebuje tělo nějaký pravidelný přísun určitého množství pečiva? Já nejím pečivo a nemám potřebu jej konzumovat, obírám se tím o něco podstatného?

Děkuji za odpověď.

Dobrý den, 

v soucasne dobe kvalita peciva klesa, koupit dobre celozrnne pecivo byva casto problem. Proto zcela vyradit pecivo z jidelnicku je jiste mozne. Pecivo lze velmi dobre nahradit jinymi zdroji sacharidu. Vyborna je quinoa, pohanka, lusteniny, kuskus nebo jahly. Tyto potraviny lze pripravit na slano i na sladko. Muzete z nich uvarit kasi s ovocem nebo primichat do salatu. Je jen potreba hlidat si orientacne mnozstvi prijatych sacharidu za den. To by melo byt zhruba 50-55% z celkoveho denniho prijmu energie. 

Zuzana Sloupova, DiS.

zobrazit celou odpověď skrýt celou odpověď
Autor: Jaroslav (20)

Dobrý den,
je mi 15 a měřím 168 cm a vážím pouze 43 kg. Mám podváhu, měla bych mít okolo 46.6-67.7 kg. Zkoušela jsem nabrat váhu, ale nic nezabralo. Pomůžete mi prosím?

Dobrý den,

váha těla zcela nevypovídá o celkovém složení těla. Rozhodující je množství svalové a tukové tkáně v těle a jejich vzájemné poměry. Pokud byste chtěla mít přesné informace o složení vašeho těla, můžete navštívit některé pracoviště, které provádějí měření na přístroji Inbody případně Tanitě. Osobně si myslím, že nemusíte mít z váhy obavy, vaše tělo je stále ve vývinu. Pokud dodržujete pravidla zdravé a vyvážené stravy není důvod se znepokojovat.

Hezký den...

Zuzana Sloupová

zobrazit celou odpověď skrýt celou odpověď
Autor: Eva (15)

Dobrý den,
Můj synpo mě chce, abych mu koupila suplementy. Je mi jasné, že se toto netýká hubnutí, ale chtěla bych znát radu od odborníka. Vím, že například protein mu z části nahradí maso, kterého jí poměrně hodně, a ušetří tím i ledviny. Poradili byste mi prosím, zda by bylo rozumné mu tyto doplňky koupit?
Předem Vám děkuji,
Radka.

Dobrý den Radko,

váš dotaz spadá skutečně do jiné kategorie nežli výživové poradenství. Jedná se o speciální sportovní výživu a v tomto by vám měl být schopen poradit fitness trenér nebo člověk, který se distribucí těchto doplňků zabývá.

Při užívání těchto doplňků je třeba zvážit faktory jako je věk, typ postavy nebo stravovací návyky. Rozhodně bych doporučila doplňky užívat v omezeném množství a nesnažit se suplementy nahradit běžnou stravu.

S přáním pěkného dne

Zuzana Sloupová

zobrazit celou odpověď skrýt celou odpověď
Autor: Radka (35)
celkem 24 dotazů
###message